Kerromme tarinaamme tekstein

Seoptimin Ulla Paukkunen: Teksti nostaa yrityksen oman äänen esiin

Se oli eräs harvinaisen kaunis lokakuun aamu vuonna 2018, kun Rakennus-Hangan ja Seoptimin tiet kohtasivat. Rakennus-Hanka sai uudet asiakas- ja hakukoneystävälliset verkkosivut, jotka tehtiin yhteistyössä Luccin ja Cuvion kanssa. Tämän jälkeen yhteistyö on jatkunut hyvässä hengessä.

Seoptimi on oululainen laadukkaaseen tekstisisältöön sekä hakukoneoptimointiin keskittynyt sisällöntuotantoyritys. Sen ideana on valjastaa digitaalinen markkinaympäristö palvelemaan yrityksiä sekä niiden potentiaalista asiakaskuntaa täsmällisesti, kattavasti ja mielenkiintoisesti. Myyntivalttina on laadulla ja ajatuksella luodut tekstit, jotka tuovat ensi sijassa yrityksen viestin kirkkaasti esiin.

Tällä hetkellä Seoptimilta Ulla ja Juulia vastaavat yhteistyöstä Rakennus-Hangan kanssa.

”Kun kirjoitamme Rakennus-Hangalle tekstisisältöä, kirjoitamme aina heidän omalla äänellään. Koska yhteistyömme on jatkunut pitkään, tunnemme liiketoimintaa ja tapaa ajatella. Pyrimme tavoittamaan myös ne ajatukset, joita ei ehkä ole edes suoraan sanottu”, pohtii Seoptimin projektivastaava Ulla Paukkunen.

Paukkusen mukaan verkkosivuston tekstejä lähdetään aina rakentamaan eri periaatteella kuin muuta mahdollista sisältöä: verkkosivut toimivat ennen kaikkea ikkunana yrityksen maailmaan ja arvoihin. Näin teimme myös Rakennu-Hangan verkkosivuston tekstit. Tekstien tulee toimia heille, jotka etsivät tietoa nopealla selaamisella. Samoin niiden tulee palvella myös heitä, jotka kenties haluavat tutustua yritykseen ja sen toimintaan paremmin.

”Blogiteksteissä ja artikkeleissa päästään sitten syventämään asiantuntemusta ja mahdollisia ajankohtaisia tapahtumia”, Paukkunen sanoo.

Blogiteksteissä ja artikkeleissa päästään sitten syventämään asiantuntemusta ja mahdollisia ajankohtaisia tapahtumia

Hakukoneoptimointi palvelee sekä yritystä että asiakasta

Hakukoneoptimointi eli kansainvälisesti SEO helpottaa löytymistä hakukoneiden, tavallisesti Googlen kautta. Periaatteena on, että tekstiin syötetään niitä sanoja tai sanapareja, millä asiakkaat tuotteita ja palveluita netistä hakevat. Hakukoneoptimointi palvelee yrityksen tarpeita, samalla kun se helpottaa nettiselaajaa löytämään nopeammin etsimänsä.

”Hakukoneoptimointi ei ole mikään taikatemppu vaan pitkäjänteistä työtä. Varma pohja luotettavalle ja luetulle nettisivulle syntyy, kun laadukasta ja optimoitua sisältöä tuotetaan pitkällä aikajänteellä”, Ulla Paukkunen kertoo.

Paukkunen muistuttaa, ettei hakukoneoptimoitua tekstiä tuoteta vain klikkausten toivossa. Tärkeintä on, että kyseistä palvelua etsivä asiakas pääsee nopeasti yrityksen sivuille ja sitä kautta yhteydenottoon tai ostopäätökseen. Näin syntyy molempia osapuolia tyydyttävä lopputulos.

”Markkinoinnin tärkein tehtävähän on lisätä yrityksen myyntiä”, Paukkunen huomauttaa.

Rakennus-Hangan laadukasta työtä on helppo hehkuttaa

Rakennus-Hangan kanssa tehtyä yhteistyötä Ulla Paukkunen pitää kiinnostavana ja miellyttävänä. Paukkusen mukaan Hanka on luottanut Seoptimin näkemykseen, samoin kuin Seoptimi on aina kuunnellut Hangan toiveita sisällön suhteen. Yhteistyö on ollut mielenkiintoinen matka nykyrakentamisen maailmaan.

”Rakennus-Hangan kauniista kohteista ja ammattitaidosta on helppo laatia tekstisisältöä. On ollut ilahduttavaa seurata Hangan asiantuntevuutta sekä projekteissa mukana olevien tahojen tyytyväisyyttä. Markkinoimme mielellämme näitä asuntoja, jotka olemme itsekin mieltäneet ammattitaidolla tehdyiksi”, Ulla Paukkunen kuvailee.

Seoptimi on tuottanut Rakennus-Hangalle tämänkin blogitekstin. Yrityksen nettisivuihin pääset tutustumaan tästä.

Ajankohtaista

Tutustu tarkemmin evästekäytäntöömme tästä